Tiada Bayaran Selama 6 Bulan
Miliki sebuah iPhone 13 atau iPhone 14 TANPA sebarang bayaran untuk 6 bulan pertama. Dapatkan perantauan global PERCUMA & 1,000GB Data 5G kelajuan tinggi bersama peranti baharu anda. Info lanjut di sini.
Anda perlu membeli AirAsia WiFi Internet Plan. Ini memberikan anda akses Internet untuk melayari web atau menggunakan aplikasi kegemaran. Anda boleh melihat pelan yang tersedia dan membuat pembelian dengan menyambung ke U Mobile di wifi.airasia.com ketika dalam penerbangan.
AirAsia WiFi adalah WiFi dalam pesawat AirAsia yang menawarkan hiburan dalam penerbangan, perkhidmatan Internet, dan platform e-dagang. Dengan menggunakan peranti peribadi, anda dapat menikmati akses PERCUMA ke wifi.airasia.com untuk menonton filem, bermain permainan video, membaca Majalah Travel360 atau membeli beberapa tawaran membeli-belah dalam penerbangan dan banyak lagi.
Anda juga boleh melayari laman web dan menggunakan aplikasi kegemaran dengan membeli AirAsia WiFi Internet Plan.
Harga AirAsia WiFi Internet Plans adalah seperti berikut:
Pelan Internet |
Harga |
10MB (Disyorkan untuk Aplikasi Chat) |
MYR 9 |
20MB (Disyorkan untuk Media Sosial) |
MYR 18 |
Ia terbuka untuk semua pelanggan pascabayar dan prabayar U Mobile yang aktif.
Untuk membuat pembelian, ikut langkah-langkah berikut:
Langkah 1: Pergi ke u.com.my/airasia-wifi.
Langkah 2: Ikut proses yang disediakan oleh AirAsia WiFi dan U Mobile.
Langkah 3: Sahkan pembelian.
Anda mungkin menggunakan mod Web atau WiFi. Masukkan PIN untuk mengesahkan pembelian anda.
Anda akan menerima e-mel pengesahan daripada AirAsia setelah berjaya membeli Pelan Internet.
Anda akan diputuskan daripada sambungan Internet. Untuk menyambung semula, sila beli rancangan baharu.
Nota: Untuk pengalaman internet yang lancar dan kawalan penggunaan data yang lebih baik, disarankan untuk mematikan fungsi muat turun automatik pada peranti
Tidak. Setelah digunakan, pelan ini hanya sah untuk penerbangan satu arah perjalanan dengan pesawat yang mengaktifkan penggunaan WiFi.
Ya, pelan yang dibeli dari Aplikasi MyUMobile sebelum penerbangan boleh digunakan dalam penerbangan berkemampuan WiFi yang lain, selagi pelan tersebut belum diaktifkan. Namun, pelan yang dibeli semasa dalam penerbangan tidak dapat digunakan pada penerbangan berkemampuan WiFi yang lain kerana ia diaktifkan secara automatik pada peranti mudah alih anda sebaik saja transaksi berjaya.
Anda boleh hantarkan permintaan di laman 'Help' AirAsia WiFi Portal atau hantarkan e-mel kepada kami di https://wifi.airasia.com/. Sila sertakan butiran berikut:
Nama penuh dan maklumat perhubungan anda
Butiran penerbangan termasuk nombor PNR
Jenis pelan yang dibeli (e.g., 10MB atau 20MB)
Deskripsi ringkas isu yang dihadapi
PENTING: Kami tidak memberikan bayaran balik untuk perubahan fikiran selepas pembelian, pelan yang telah tamat tempoh atau jika pelan tersebut telah digunakan dengan penggunaan melebihi 0.05MB.
Perkhidmatan ini mampu memberikan kelajuan hingga 1.33Mbps. Walau bagaimanapun, prestasi kelajuan sebenar mungkin bergantung kepada perkara berikut:
Peranti yang digunakan untuk sambungan
Bilangan pengguna aktif dalam penerbangan yang sama
Laman dan pelayan yang sedang diakses
Sambungan dan kelajuan satelit
Pertama, telefon bimbit atau tablet anda mesti boleh menyokong WiFi untuk menggunakan perkhidmatan ini. Untuk berhubung, hidupkan ‘Flight Mode’ pada peranti mudah alih anda dan sambungkan ke WiFi AirAsia Percuma.
Setelah disambungkan dengan internet, anda akan diubah hala secara automatik untuk melayari AirAsia WiFi Portal di wifi.airasia.com untuk menikmati hiburan dalam penerbangan percuma atau untuk membeli Pelan WiFi AirAsia untuk mendapatkan akses Internet.
Nota: Perkhidmatan ini tidak menyokong komputer riba.
Anda boleh mula menggunakan AirAsia WiFi setelah pesawat mencapai ketinggian 10,000 kaki. Waktu ini adalah ketika pengumuman WiFi dalam penerbangan telah dibuat atau tanda tali pinggang keledar dipadamkan.
Harap maklum bahawa perkhidmatan ini akan dimatikan secara automatik apabila pesawat mencapai ketinggian kurang daripada 10,000 kaki. Ketika terbang di wilayah India, hanya hiburan dalam penerbangan yang akan tersedia, sementara perkhidmatan Internet akan dimatikan disebabkan oleh peraturan negaranya.
Ya, perkhidmatan ini telah mendapat semua kelulusan standard penerbangan daripada Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Malaysia dan Pentadbiran Penerbangan Persekutuan (FAA), Amerika Syarikat. Ia juga telah memperoleh pelesenan telekomunikasi daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), badan pengawas telekomunikasi Malaysia.
Kami ingin mendengar daripada anda! Hantarkan semua pertanyaan dan maklum balas kepada kami melalui https://wifi.airasia.com/contact dan kami akan menghubungi anda dalam masa 7 hari bekerja.
Perkhidmatan AirAsia WiFi tersedia dalam penerbangan AirAsia terpilih sahaja.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
E-mel Kami
Kami akan hubungi anda tidak lama lagi.
Cari Lokasi Rakan Niaga Enterprise Kami
Cari Rakan Niaga Enterprise yang terdekat anda.
Hubungi Rakan Niaga Perusahaan
Perlukan bantuan segera?
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}