Tiada Bayaran Selama 6 Bulan
Miliki iPhone 16e, 15 Pro & 15 TANPA sebarang bayaran untuk 6 bulan pertama. Dapatkan perantauan global PERCUMA & 1,000GB Data 5G kelajuan tinggi bersama peranti baharu anda. Info lanjut di sini.
Easy Payment Plan ialah program ansuran/pemilikan peranti kami yang menawarkan kaedah pembayaran yang mudah, sambil anda terus menikmati faedah daripada program U SaveMore.
Pelan ini membolehkan anda membayar yuran pendahuluan peranti anda secara ansuran dalam tempoh tertentu dengan kadar faedah 0%, menjadikan pemilikan peranti lebih mudah dan tanpa kerumitan.
Dengan Easy Payment Plan:
Anda memiliki telefon utama U Mobile melalui program U SaveMore; dan
Untuk bayaran pendahuluan peranti:
Anda boleh menukar jumlah tersebut kepada ansuran bulanan dengan kadar faedah 0% melalui bank pengeluar kad kredit yang bekerjasama dengan kami.
Pilih tempoh bayaran balik yang ditawarkan oleh bank berkenaan.
Jumlah keseluruhan akan dibahagikan sama rata mengikut tempoh bayaran yang anda pilih.
Tempoh ansuran adalah antara 12 bulan hingga maksimum 24 bulan, bergantung pada bank pengeluar kad kredit dan saluran transaksi (dalam talian atau di cawangan), yang mungkin berbeza mengikut bank. Jumlah pembelian minimum juga bergantung kepada bank pengeluar kad kredit anda.
| Bank | Tempoh Ansuran (Bulan) |
|---|---|
| CIMB | 12 Bulan 18 Bulan |
| Maybank | 12 Bulan 18 Bulan 24 Bulan |
Easy Payment Plan menawarkan beberapa kelebihan, termasuk:
Kriteria kelayakan untuk memiliki telefon utama melalui program Easy Payment Plan ialah:
Contohnya: Bank A ialah rakan U Mobile yang menawarkan pelan ansuran 24 bulan dengan kadar faedah 0%. Untuk menikmati tawaran ini, pelanggan mesti menggunakan kad kredit yang dikeluarkan oleh Bank A.
Tidak. Tempoh kontrak peranti di bawah U SaveMore tidak boleh lebih pendek daripada tempoh pembayaran Easy Payment Plan anda.
| Dibenarkan |
Ansuran Kontak Peranti U SaveMore |
Ansuran bayaran kontrak “X Bulan Easy Payment Plan/Pelan Pembayaran Mudah” |
|---|---|---|
Senario 1 (dibenarkan) |
36 bulan |
24 bulan |
| Senario 2 (tidak dibenarkan) | 12 bulan | 24 bulan |
Terdapat 3 kaedah pembayaran yang tersedia kepada pelanggan untuk membayar yuran pembayaran pendahuluan peranti mereka.
| Kaedah Pembayaran | Jumlah Bayaran |
|---|---|
FPX |
Bayaran yuran pendahuluan peranti sekali gus |
| Kad Kredit | |
| EPP - X Bulan Easy Payment Plan/Pelan Pembayaran Mudah |
(Yuran bayaran pendahuluan peranti) / tempoh pembayaran balik kepada bank |
Di laman web peranti kami (Peranti | U Mobile), cari "Kontrak" dan pilih Easy Payment Plan/Pelan Pembayaran Mudah.
Langkah 1: Pilih peranti pilihan anda di sini 0% Easy Payment Plan/Pelan Pembayaran Mudah | U Mudah Alih
Langkah 2: Sahkan maklumat peribadi dan alamat penghantaran anda.
Langkah 3: Klik YA untuk membayar menggunakan Easy Payment Plan (EPP).
Langkah 4: Pilih tempoh dan bank pilihan anda
Langkah 5: Masukkan maklumat kad kredit anda untuk pembayaran akhir.
| Definisi | U Postpaid 98 24 bulan Dengan Pendahuluan |
Tempoh EPP 12 bulan |
|---|---|---|
| Pembayaran lewat ke |
U Mobile | Bank Pengeluar Kad Kredit |
| Kesan kepada pelanggan: | Talian pascabayar anda akan digantung |
Kadar faedah lewat akan dikenakan |
Ya, biasanya anda boleh menyelesaikan baki tertunggak bagi EPP 0% lebih awal dengan pengeluar kad kredit anda tanpa dikenakan sebarang penalti. Walau bagaimanapun, kami mengesyorkan anda menyemak dengan pihak bank yang mengambil bahagian mengenai dasar khusus mereka berkenaan penyelesaian awal.
Sebagai contoh, bagi pelan ‘U Biz 98 24-bulan dengan Bayaran Pendahuluan’ dan Tempoh EPP 12-bulan, pelanggan membuat penyelesaian awal dengan pihak bank pada Bulan ke-12.
Dalam situasi ini, pelanggan masih mempunyai baki kontrak selama 12 bulan dengan U Mobile. Untuk menamatkan kontrak lebih awal, pelanggan perlu membayar Bayaran Penamatan Awal (ETP) kepada U Mobile.
Untuk maklumat lanjut mengenai Pelan Pembayaran Mudah, termasuk kriteria kelayakan, rakan niaga yang mengambil bahagian, serta terma dan syarat, anda boleh melawat cawangan U Mobile yang terdekat atau menghubungi talian khidmat pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Kami akan hubungi anda tidak lama lagi.
Cari Rakan Niaga Enterprise yang terdekat anda.
Get in touch with your Key Account Manager for urgent assistance.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}