Aduan Bukan Berkaitan Rangkaian
Untuk aduan ini, anda perlu memberikan nombor telefon dan penerangan tentang isu yang dihadapi.

Aduan Bukan Berkaitan Rangkaian
Jika anda menghadapi isu ini, anda dinasihatkan untuk membuat penyelesaian pada peranti anda dengan mengikuti langkah berikut:

  1. Klik https://www.u.com.my/en/personal/why-u-mobile/network/coverage-map/network-outage untuk menyemak sekiranya kawasan yang terlibat sedang menjalani kerja penyelenggaraan berjadual.
  2. Pilih Tetapan > Pilih Mod Rangkaian atau Data Mudah Alih dan pilih 3G/WCDMA sahaja atau 4G sahaja (tukar kembali kepada “Auto” jika isu berterusan)
  3. Pastikan aplikasi yang sedang digunakan adalah versi terkini dan Kosongkan Cache
  4. Pastikan Restrict Background Data dipadamkan

Sekiranya isu berterusan, anda dikehendaki menyediakan maklumat berikut untuk penyiasatan:

  1. Nombor U Mobile yang digunakan (aktif):
  2. Anda pernah membuat aduan sebelum ini?
    Jika ya, sila sertakan nombor laporan anda:
  3. Isu:
  4. Tarikh dan masa terkini isu:
    (Contohnya, 18 November 2021, 10:00 PAGI)
  5. Alamat penuh lokasi kejadian:
  6. Tangkap layar Speedtest menerusi aplikasi Ookla (keputusan/ralat):
  7. Koordinat GPS: