
Pelan Pascabayar
Temui pelan Pascabayar terbaharu kami, Pelan Pascabayar 38 yang dilengkapi dengan 30GB Data Pantas dan Panggilan TANPA HAD. Dapatkan sekarang dari RM38/bulan!
Semua warganegara Malaysia yang memenuhi syarat Bantuan Prihatin Rakyat (“BPR”) akan layak untuk menyertai program Jaringan Prihatin. Pemohon utama BPR setiap isi rumah layak untuk menyertai program ini.
Ya, selagi anda memenuhi syarat BPR, anda dianggap layak untuk Jaringan Prihatin. Sekiranya anda masih bujang tanpa anak, anda berhak mendapat peruntukan subsidi di mana anda dapat menerima RM15 lebih daripada 12 bulan untuk pelan data bulanan, atau RM180 untuk subsidi pakej peranti.
Ya, selagi anda memenuhi syarat BPR, anda dianggap layak untuk Jaringan Prihatin. Sekiranya anda masih bujang dengan kanak-kanak di bawah umur 18 tahun, anda berhak mendapat subsidi sebanyak RM15 lebih daripada 12 bulan untuk pelan data bulanan, atau RM300 untuk subsidi pakej peranti.
Ya, selagi anda memenuhi syarat BPR, anda dianggap layak untuk Jaringan Prihatin. Sekiranya anda sudah berkahwin tanpa anak, anda berhak mendapat peruntukan subsidi sebanyak RM15 lebih daripada 12 bulan untuk pelan data bulanan, atau RM180 untuk subsidi pakej peranti.
Ya, selagi anda memenuhi syarat BPR, anda dianggap layak untuk Jaringan Prihatin. Sekiranya anda sudah berkahwin dan mempunyai anak di bawah umur 18 tahun, anda berhak mendapat subsidi sebanyak RM15 lebih daripada 12 bulan untuk pelan data bulanan, atau RM300 untuk subsidi pakej peranti.
Tidak, anda hanya layak menerima subsidi pakej peranti RM300 jika anak-anak anda berumur di bawah 18 tahun.
Sekiranya anda seorang warganegara Malaysia yang layak mendapat BPR dan berkahwin dengan warganegara asing, anda layak mendapat Jaringan Prihatin. Sekiranya anda mempunyai anak di bawah umur 18 tahun, anda berhak mendapat peruntukan subsidi RM300, di mana anda dapat menerima RM15 sebulan lebih daripada 12 bulan untuk pelan data bulanan, atau RM300 untuk subsidi pakej peranti.
Untuk mengetahui jika pendaftaran BPR anda berjaya, sila ikut langkah-langkah ini:
Langkah 1: Guna pelayar untuk layari https://bpr.hasil.gov.my
Langkah 2: Klik “log masuk” di bahagian atas kanan laman web
Langkah 3: Masukkan nombor Kad Pengenalan dan klik “semak”
Tidak, program Jaringan Prihatin hanya tersedia untuk warganegara Malaysia yang layak mendapat BPR.
Semua penerima BPR layak untuk program Jaringan Prihatin. Sekiranya anda dianggap tidak memenuhi syarat program, sila dapatkan maklumat lanjut mengenai kelayakan BPR, melalui laman web (https://bpr.hasil.gov.my) atau hubungi talian khidmat pelanggan BPR (1800-88-2747). Tempoh rayuan BPR yang akan datang berlangsung dari 15 Jun - 30 Jun 2021.
Hanya satu tuntutan yang dibenarkan bagi setiap Kad Pengenalan Pendaftaran Negara (“Kad Pengenalan”) individu yang layak. Sekiranya anda mempunyai dua (2) nombor telefon bimbit, anda boleh memilih hanya satu (1) nombor telefon bimbit untuk tuntutan subsidi yang dibuat.
Penerima subsidi Jaringan Prihatin akan dibayar melalui pelan data yang diluluskan atau pakej peranti mana-mana Penyedia Perkhidmatan yang mereka pilih (contoh: U Mobile).
Mekanisme penebusan yang tepat untuk prabayar dan pascabayar akan berbeza di antara Penyedia Perkhidmatan yang mengambil bahagian. Penerima subsidi harus merujuk ke laman web Penyedia Perkhidmatan mereka untuk maklumat lanjut (contoh: https://www.u.com.my/extras/promotions/jaringan-prihatin/bm).
Ya, penerima yang layak dibenarkan untuk menuntut subsidi Jaringan Prihatin daripada hingga empat (4) Penyedia Perkhidmatan yang berlainan dalam tempoh program 12 bulan. Pelanggan yang layak hanya boleh didaftarkan dengan satu (1) Penyedia Perkhidmatan pada bila-bila masa dalam tempoh ini.
Sila rujuk laman web Penyedia Perkhidmatan masing-masing untuk maklumat lebih lanjut mengenai penebusan dan pertukaran (contoh: https://www.u.com.my/extras/promotions/jaringan-prihatin/bm).
Tidak. Setiap pelanggan yang layak hanya dibenarkan satu tuntutan bagi setiap Kad Pengenalan di bawah program Jaringan Prihatin.
Tidak. Subsidi Jaringan Prihatin terikat dengan Kad Pengenalan pelanggan individu dan tidak boleh dipindahkan ke pihak ketiga.
Tidak, penerima subsidi tidak akan dapat mengeluarkan subsidi sebagai wang tunai.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Twit pertanyaan anda dan kami akan berhubung dengan anda secepat mungkin.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}