iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Tempoh Pasif adalah tempoh tangguh yang diberikan kepada pelanggan yang pelannya telah dinyahaktifkan kerana tidak membuat tambahan nilai. Semasa Tempoh Pasif akaun, anda tidak akan dapat membuat panggilan, menghantar SMS atau melayari Internet, tetapi anda boleh menerima panggilan dan SMS. Untuk membuat panggilan dan menghantar SMS, sila tambah nilai. Untuk mengelakkan pembatalan perkhidmatan, sila tambah nilai sebelum Tempoh Pasif.
Perubahan pada Tempoh Pasif dikemaskini pada 1 April 2014.
Semua pek prabayar terjejas, termasuk Pek Prabayar U, Pek Prabayar New U, Pek Prabayar Power, Pek Prabayar Unlimited Power, Pek Prabayar Unlimited FUNZ, Pelan Prabayar Jalur Lebar Mudah Alih dan iPlans Prabayar.
Jika anda seorang pelanggan yang kini berada sedang dalam status Pasif, dan akan berada dalam status Pasif selama lebih daripada 60 hari, talian anda akan ditamatkan. Sila lakukan tambah nilai untuk mengelakkan gangguan perkhidmatan.
Jika akaun anda pasif atau telah tamat tempoh, anda tidak akan dapat menggunakan Internet Mudah Alih Tanpa Had. Pastikan akaun anda kekal aktif.
Setiap tambah nilai RM1 memberikan anda 1 hari panggilan percuma. Jika anda menambah RM10, anda akan mendapat 10 hari panggilan percuma, bermula dari hari anda memuatkan semula akaun anda.
Bilangan maksimum hari panggilan percuma yang anda boleh anda ada ialah 150 hari.
Kesahan panggilan percuma anda akan mengikut kesahan terpanjang.
Contohnya, jika anda menambah nilai RM30 pada Hari 1, anda akan mendapat panggilan percuma sehingga Hari 30. Sekiranya anda menambah nilai sebanyak RM10 pada Hari 15, kesahan panggilan percuma anda akan kekal sehingga Hari 30 dan bukan Hari 45. Walau bagaimanapun, jika anda menambah nilai RM30 pada Hari 1 dan menambah RM10 lagi pada Hari 25, kesahan panggilan percuma anda akan dilanjutkan sehingga Hari 35.
Panggilan dikenakan RM0.30 setiap minit. SMS dalam rangkaian U Mobile dikenakan 3 sen setiap SMS, dan SMS ke operator tempatan lain dikenakan 8 sen setiap SMS.
Kesahan kredit adalah 2x nilai tambah nilai anda. Sebagai contoh, jika anda menambah nilai RM10, tempoh sah kredit anda ialah 20 hari.
Dail *118*8# untuk menyemak baki kredit anda.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}