Tiada Bayaran Selama 6 Bulan
Miliki sebuah iPhone 13 atau iPhone 14 TANPA sebarang bayaran untuk 6 bulan pertama. Dapatkan perantauan global PERCUMA & 1,000GB Data 5G kelajuan tinggi bersama peranti baharu anda. Info lanjut di sini.
Yuran akses adalah yuran langganan bulanan yang dibayar untuk penggunaan yang tertanggung daripada bulan sebelumnya, dan merupakan caj berulang. Yuran Akses Pendahuluan adalah yuran satu kali yang dikenakan dalam bil bulanan pertama anda dan akan diimbangi dalam pembayaran bil bulanan terakhir, sekiranya anda memutuskan untuk menamatkan perkhidmatan mudah alih.
Duti setem adalah cukai yang dikenakan pada dokumen undang-undang.
Cukai Jualan dan Perkhidmatan adalah cukai yang dikenakan ke atas perkhidmatan bercukai yang diberikan kepada mana-mana orang yang dikenakan cukai di Malaysia, dalam proses dan perkembangan perniagaan.
Perkhidmatan mudah alih anda mungkin ditangguhkan kerana tidak membayar atau jika anda membuat permintaan untuk menghentikan perkhidmatan mudah alih. Dalam kes ini, bayaran pengaktifan semula akan dikenakan apabila anda meminta untuk menyambung semula perkhidmatan mudah alih anda.
Ia meliputi yuran akses bulanan dan caj penggunaan seperti suara, perantauan, perkhidmatan tambah nilai, dan lain-lain.
Ia adalah jumlah yang belum dibayar daripada bil bulan sebelumnya.
Potongan harga akan ditunjukkan sebagai jumlah negatif dalam bil anda, dan akan diimbangi daripada jumlah tertunggak untuk bulan tersebut.
Pembayaran yang dibuat melalui saluran masa nyata dikemas kini dalam sistem U Mobile dalam masa satu jam. Pembayaran yang dibuat melalui saluran bukan masa nyata dihantar ke U Mobile pada hari bekerja berikutnya.
Saluran masa nyata - Pusat Servis U Mobile, Aplikasi MyUMobile dan kedai 7-Eleven.
Saluran bukan masa nyata - perbankan dalam talian, Pembayaran Online Malaysia POS, auto-debit, ATM dan perkhidmatan pembayaran di kaunter seperti POS Malaysia, e-Pay, Mobility One (M1) dan pembayaran cek melalui pos.
Talian ahli Share 20 adalah perkhidmatan yang tidak diprorata. Ia akan dikenakan caj dalam jumlah tetap RM20/bulan.
Booster dan hadiah diberikan kepada pelan tertentu. Oleh itu, ia akan hilang sekiranya anda bertukar ke pelan lain.
Bayaran bil fizikal dikenakan secara tertunggak. Caj di bawah adalah tertakluk untuk permintaan bil fizikal:
Ringkasan bil – RM5
Bil terperinci – RM10
Anda hendaklah membuat pembayaran untuk bil fizikal terakhir yang dihantar kepada anda, walaupun setelah menukar ke perkhidmatan e-bil.
Bil terperinci memaparkan perincian caj panggilan dan perkhidmatan pada bil bulanan anda. Yuran bulanan bagi bil terperinci ialah RM10 untuk setiap nombor.
Bil fizikal atau bil ringkasan hanya memaparkan ringkasan caj tanpa memperincikan caj panggilan atau perkhidmatan pada bil bulanan anda. Yuran bulanan untuk perkhidmatan ini ialah RM5.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}