Automatik:
Kemas kini firmware akan dimuat turun secara automatik ke router anda. Secara automatik, router akan mencuba mengemas kini pada 23/1/2025 pada jam 2 pagi. Jika kemas kini gagal, router akan mencuba semula selama tiga hari berturut-turut. Jika masih gagal, kemas kini akan dicuba apabila router dihidupkan.
Bagaimana anda tahu jika router anda sudah menggunakan firmware terkini?
Langkah 1: Masukkan "192.168.0.1" dalam web. Kata laluan ialah “admin” untuk log masuk.
Langkah 2: Klik pada "Detail Information".
Langkah 3: Anda boleh lihat Versi Perisian ialah "CR_UMMYMC888SV1.0.0B09".
Apa yang perlu anda lakukan jika kemas kini gagal atau jika anda masih menghadapi masalah selepas kemas kini?
Anda boleh mengemukakan pertanyaan anda melalui pautan ini Hubungi Kami
Umum
Apakah promosi "Router 5G Wi-Fi 6 Percuma”?
Promosi ini menawarkan Router 5G Wi-Fi 6 percuma apabila anda melanggan U Home 5G, tertakluk kepada Tempoh Komitmen Minimum.
Bagaimana cara menggunakan Router?
Langgan U Home 5G dan masukkan SIM ke dalam router. Dalam beberapa minit, anda akan disambungkan ke internet.
Berapa lamakah Tempoh Komitmen Minimum?
Tempoh Komitmen Minimum adalah 24 bulan.
SIM kad apakah yang akan berfungsi dengan Router ini?
Router ini hanya akan berfungsi dengan SIM kad U Home 5G.
Kenapa rupa Router saya berbeza?
Imej yang dipaparkan hanya untuk tujuan ilustrasi dan mungkin tidak akan serupa seperti produk akhir yang dihantar.
Bolehkah saya memilih model Router saya?
Tidak, model Router akan diedarkan secara rawak berdasarkan ketersediaan stok.
Adakah Router ini akan berfungsi di kawasan yang hanya mempunyai liputan 4G?
Ya, Router ini direka untuk berfungsi dalam persekitaran rangkaian 5G dan 4G.
Kelayakan
Siapa yang layak untuk mendaftar Router dengan U Home 5G?
Sesiapa yang berumur 18 tahun ke atas dan tinggal di kawasan liputan perkhidmatan di Malaysia serta tiada tunggakan bayaran dengan U Mobile.
Bolehkah pelanggan pelan U Home 5G sedia ada mendapatkan Router percuma?
Ya, anda boleh melakukannya melalui mana-mana saluran yang layak dan mendaftar untuk Tempoh Komitmen Minimum.
Adakah U Mobile berhak mengubah kriteria kelayakan?
Ya, U Mobile berhak mengubah kriteria kelayakan bila perlu.
Yuran Bulanan & Deposit
Apakah keperluan deposit untuk bukan warganegara?
Bagi bukan warganegara, deposit sebanyak RM500 diperlukan untuk layak mendapatkan Router percuma.
Adakah terdapat sebarang peruntukan untuk membawa sebahagian daripada Yuran Bulanan ke bulan berikutnya?
Tidak, Yuran Bulanan mesti dibayar sepenuhnya walaupun nilai penuh perkhidmatan tidak digunakan.
Penamatan
Bagaimanakah boleh saya menamatkan Kontrak atau perkhidmatan saya?
Anda boleh Melawati Pusat Servis U Mobile atau Pengedar Sah terdekat untuk memohon penamatan. Jika anda menamatkan perkhidmatan sebelum melengkapkan Tempoh Komitmen Minimum, caj penamatan awal akan dikenakan berdasarkan baki kontrak anda.
Penyelesaian Masalah
Saya terlupa kata laluan Wi-Fi untuk Router. Bagaimana saya boleh mendapatkannya semula?
Kata laluan Wi-Fi boleh didapati pada pelekat di bawah Router.
Apakah maksud lampu status pada Router?
Sila rujuk panduan ini untuk mentafsir status Router atau rujuk Panduan Mula Pantas yang disertakan bersama Router.
No:
Indikator
Merah
Putih
Hijau
Putih Berkelip
1
Rangkaian
Peranti ini tidak didaftarkan pada rangkaian mudah alih
Tiada kad SIM nano dimasukkan
Tiada perkhidmatan rangkaian tersedia
Peranti disambungkan ke rangkaian 5G
Peranti disambungkan ke rangkaian 4G
Perisian sedang dikemas kini
2
Wi-Fi
-
Wi-Fi berfungsi dengan normal
WPS diaktifkan
-
3
Kuasa
-
Peranti dihidupkan
-
-
No:
Indikator
Jingga
Jingga
Berkelip
Merah
Berkelip
Hijau
Hijau Berkelip
Merah
1
Internet
-
-
-
Router disambungkan ke internet
-
-
2
Rangkaian
Signal 4G kuat
Signal 4G sederhana
Signal 4G lemah
Signal 5G kuat
Signal 5G sederhana
Signal 5G lemah
3
Wi-Fi
-
-
-
Wi-Fi berjaya diaktifkan
Kelajuan berkelip LED menandakan WPS sedang dijalankan
LED berkelip perlahan selama 10 saat kemudian menyala tetap menandakan WPS berjaya disambungkan
Kelajuan berkelip LED selama 2 saat kemudian menyala tetap menandakan WPS gagal disambungkan
-
No:
Indikator
Biru
Kuning
Merah
Biru Berkelip
Tiada Pancaran
1
5G
Peranti disambungkan ke rangkaian 5G.
Peranti disambungkan ke rangkaian 5G yang sederhana.
Peranti disambungkan ke rangkaian 5G yang lemah.
-
Peranti disambungkan ke rangkaian 4G.
2
4G
Peranti disambungkan ke rangkaian 4G/5G.
-
-
-
Peranti disambungkan ke rangkaian 5G SA.
3
Rangkaian
Peranti disambungkan ke rangkaian.
-
-
Peranti sedang dalam mod WPS atau mod pasangan Mesh.
-
No:
Indikator
Putih
Biru
Merah
Putih Berkelip
Tiada Lampu
1
Isyarat
Tiga lampu menunjukkan kekuatan isyarat. Lebih banyak lampu menyala bermaksud isyarat lebih baik
-
-
-
Tiada isyarat atau tiada kad kad nano-SIM dimasukkan
2
Rangkaian
Peranti didaftarkan atau disambungkan ke rangkaian 5G
Peranti didaftarkan atau disambungkan ke rangkaian mudah alih 3G/4G
Peranti dalam status ralat
Peranti tidak didaftarkan ke rangkaian mudah alih
Tiada kad nano-SIM dimasukkan
Tiada perkhidmatan rangkaian tersedia
Peranti didaftarkan ke rangkaian mudah alih tetapi perkhidmatan data tidak disambungkan
Perisian sedang dinaik taraf
Tidak disambungkan ke rangkaian
3
Kuasa
Peranti dihidupkan
-
-
-
Peranti dimatikan
Bagaimana saya memasukkan kad SIM ke dalam Router?
Sila rujuk panduan ini untuk cara memasukkan kad SIM ke dalam Router.
Kemas Kini Firmware
Kemas kini firmware dan penambahbaikan berikut telah diterapkan pada siri Router 5G kami:
MC888S
Kemas Kini Firmware
Tarikh
Ciri-ciri Baharu/Penambahbaikan:
Muat Turun Fail BIN Kemas Kini Firmware
V1.0.0B09
23 Januari 2025
1. Aktifkan 5G Bergantung Sendiri (SA)
2. Nyahaktifkan permulaan semula yang dijadualkan
3. Meningkatkan kestabilan dan prestasi sistem
Kemas kini firmware akan dihantar terus ke peranti anda melalui OTA.
Untuk mengemas kini firmware peranti anda secara manual, sila ikuti langkah-langkah di sini.
V1.0.0B07
22 November 2024
1. Melaksanakan pembaikan isu di mana router restart secara tidak dijangka.
2. Menambah keupayaan untuk mengkonfigurasi DNS tersuai
3. Meningkatkan kestabilan dan prestasi
Kemas kini firmware akan dihantar terus ke peranti anda melalui OTA.
Untuk mengemas kini firmware peranti anda secara manual, sila ikuti langkah-langkah di sini.
V1.0.0B03
26 Jun 2024
1. Subnet mask tidak lagi dikodkan tetap dan kini boleh diedit
2. Band 78 5G NR kini diaktifkan sebagai Band 5G NR
3. Sistem lebih stabil
Tidak tersedia, firmware akan dikemas kini ke peranti anda melalui OTA.
FA7801
Kemas Kini Firmware
Tarikh
Ciri-ciri Baharu/Penambahbaikan:
Muat Turun Fail BIN Kemas Kini Firmware
V1.0.0.2_20241220
23 Januari 2025
1. Aktifkan 5G Bergantung Sendiri (SA)
2. Menyelesaikan isu kelajuan
3. Meningkatkan kestabilan dan prestasi sistem
Kemas kini firmware peranti anda secara manual dengan mengikuti langkah-langkah berikut:
1) Buka halaman konfigurasi admin di 192.168.0.1
2) Pergi ke halaman Kemas Kini Firmware: Lagi > Tetapan Sistem > Naik Taraf Firmware
3) Klik pada Naik Taraf Tempatan dan muat naik fail firmware baharu anda.
Kami menggunakan kuki untuk memberikan pengalaman terbaik dengan menyediakan kandungan paling relevan untuk anda. Klik 'Teruskan' untuk menikmati prestasi optimum. Lihat Notis Privasi kami untuk info lanjut.