iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Pelan GoInsure 3:
Untuk maklumat lanjut mengenai manfaat lengkap dan pengecualian , sila rujuk kepada Lampiran Penerangan Produk disediakan di https://www.u.com.my/content/dam/u-mobile/personal/interest/financial/goinsure-3-/pdf/GoInsure3_PDS_(SST)_R1.pdf
GoInsure 3 memberi perlindungan untuk yang berikut:
Faedah |
Jumlah Diinsuranskan |
Kematian akibat kemalangan |
RM22,000 |
Kecacatan akibat kemalangan |
Sehingga RM 22,000 |
Perbelanjaan perubatan akibat kemalangan |
Sehingga RM 500 setahun |
Perbelanjaan perkabungan akibat kemalangan |
RM2,500 |
Premium bulanan |
RM3.06 (termasuk cukai yang berkenaan dan komisen) |
GoInsure 3 tidak sah untuk sebarang faedah yang timbul secara langsung atau tidak langsung daripada:
Mencederakan diri sendiri secara sengaja, bunuh diri atau, perbuatan jenayah atau haram;
Anda berada di bawah pengaruh minuman keras yang memabukkan, mempunyai kandungan alkohol dalam darah melebihi had undang-undang yang ditetapkan semasa memandu, atau berada di bawah pengaruh ubat lain melainkan ia ditetapkan oleh doktor dan diambil sesuai dengan nasihat doktor;
Anda terlibat dalam sukan profesional, yang bermaksud punca pendapatan anda bergantung pada pendapatan yang diterima daripada aktiviti bersukan;
Anda terlibat dalam sukan permotoran sebagai penunggang, pemandu dan/atau penumpang;
Anda menjadi juruterbang atau anak kapal (bertugas aktif) mana-mana pesawat udara, atau terlibat dalam aktiviti udara, termasuk terjunan payung terjun dan ‘hang-gliding’, kecuali sebagai penumpang mana-mana pesawat berlesen; atau
Keadaan perubatan yang sedia ada.
Di atas adalah beberapa pengecualian utama di bawah pelan GoInsure 3 yang harus anda ketahui. Sila rujuk senarai pengecualian lengkap yang terdapat dalam susunan kata polisi.
GoInsure 3 ditawarkan secara eksklusif kepada pelanggan U Mobile berikut:
i. Warganegara Malaysia atau penduduk tetap; dan
ii. Berumur antara 18 hingga 70 tahun pada tarikh perlindungan berkuatkuasa. Contohnya, sekiranya tarikh lahir anda adalah 28 November 1949, tarikh pembaharuan terakhir untuk GoInsure 3 adalah 27 November 2019, iaitu sehari sebelum anda berumur 70 tahun.
Setelah menerima resit melalui SMS, Aplikasi MyUMobile atau notifikasi e-mel untuk GoInsure 3 daripada U Mobile,anda boleh pilih untuk menyertai GoInsure 3 dengan memilih “Opt-In” melalui Web Portal yang ditetapkan di http://u.com.my/goinsure3.
Anda akan menerima notifikasi melalui SMS daripada U Mobile apabila penyertaan anda berjaya (“Opt-In Notification”).
Setelah menerima Opt-In Notification, anda akan diberikan perlindungan insurans untuk GoInsure 3 yang sah selama 1 bulan berkuatkuasa dari tarikh anda menerima Subscription Notification (“Coverage Period”).
Sekiranya anda menerima notifikasi daripada U Mobile menyatakan bahawa penyertaan anda gagal, sila kunjungi cawangan atau pusat servis U Mobile terdekat di lokasi yang tersenarai di www.u.com.my untuk mengemas kini maklumat peribadi anda.
Selepas anda mengemas kini maklumat peribadi, anda boleh cuba untuk menyertai GoInsure 3 sekali lagi dengan mengikuti langkah-langkah yang disenaraikan dalam soalan 5 Soalan Lazim ini.
Perlindungan GoInsure 3 akan bermula selepas anda menerima Opt-In Notification melalui SMS.
Anda boleh menyemak status langganan GoInsure 3 melalui:
Aplikasi MyUMobile dan ikuti langkah-langkah yang tersenarai. Pergi ke Aplikasi MyUMobile > Tab MenuTab > Digital Goods & Services > Transaction History > Menu Tab > Subscription; atau
Hubungi Pusat Khidmat Pelanggan U Mobile di 6018-388 1318.
Ya, anda boleh tamatkan pelan GoInsure 3 dengan mengikuti langkah-langkah di bawah:
SMS < STOP G3 > ke 28122.
Aplikasi MyUMobile: Klik Aplikasi MyUMobile > Tab Menu > Digital Goods & Services > Transaction History > Tab Menu > Subscription > Cancel.
Hubungi Pusat Khidmat Pelanggan U Mobile di 6018-388 1318.
Selepas U Mobile menerima notifikasi penamatan melalui SMS, anda berhak menikmati perlindungan GoInsure 3 yang ada sehingga tamat tempoh.
Contohnya, jika GoInsure 3 anda berkuat kuasa pada 1 Mei 2020 dan anda menghantar notis penamatan melalui SMS pada 4 Mei 2020, GoInsure 3 anda akan ditamatkan pada 4 Mei 2020. Tetapi anda akan terus mendapat perlindungan di bawah GoInsure 3 yang ditamatkan sehingga 31 Mei 2020 , yang merupakan tarikh luput perlindungan GoInsure 3.
Premium untuk pelan GoInsure 3 anda akan dikenakan serta-merta setelah berjaya disertai dan setiap bulan untuk pembaharuan seterusnya. Perlindungan anda akan berterusan, setiap bulan dengan pembayaran berulang kecuali jika anda membatalkan pelan GoInsure 3. Premium yang dikenakan akan ditunjukkan dalam bil Pascabayar sekiranya anda adalah pelanggan Pascabayar atau akan ditolak daripada kredit Prabayar, jika anda adalah pelanggan Prabayar.
Tidak boleh. GoInsure 3 hanya ditawarkan kepada pemegang talian utama untuk akaun pascabayar dan prabayar U Mobile. Setiap pelanggan yang layak hanya boleh membeli satu polisi GoInsure 3 pada satu masa.
Anda boleh membuat pencalonan dengan memuat turun borang pencalonan di www.chubb.com/my-goinsure dan hantarkan borang yang lengkap melalui e-mel ke Chubb di goinsure.MY@chubb.com.
Tidak. Ia akan tamat secara automatik selepas akaun U Mobile anda ditamatkan.
Setelah GoInsure 3 ditamatkan, anda berhak untuk menerima perlindungan sehingga tamat tempoh perlindungan GoInsure 3 yang ditamatkan tersebut.
Contohnya, jika GoInsure 3 anda berkuatkuasa pada 1 May 2020 dan akaun U Mobile anda ditamatkan pada 7 May 2020, anda akan terus menerima perlindungan di bawah GoInsure 3 sehingga 31 May 2020, iaitu tarikh tamat tempoh perlindungan GoInsure 3.
1. Faedah kematian/kecacatan/perkabungan akibat kemalangan
a. Sekiranya anda mempunyai polisi kemalangan diri yang lain, selain GoInsure 3, anda atau penama/waris anda mengemukakan tuntutan kematian/kecacatan akibat kemalangan di bawah setiap polisi kemalangan diri yang dilanggani termasuk GoInsure 3.
b. Contohnya, jika anda mempunyai polisi kemalangan diri sedia ada yang dikeluarkan oleh syarikat insurans A dan anda membeli GoInsure 3, penama atau waris boleh menuntut faedah di bawah kedua-duanya, daripada polisi kemalangan diri yang dikeluarkan oleh syarikat A dan GoInsure 3, sekiranya anda meninggal dunia akibat kemalangan.
2. Perbelanjaan perubatan
a. Anda hanya boleh menuntut sehingga jumlah yang telah dikeluarkan untuk perbelanjaan perubatan.
b. Sekiranya anda telah mengemukakan tuntutan perbelanjaan perubatan di bawah polisi kemalangan diri yang lain, Chubb hanya akan membayar balik jumlah lebihan yang tidak dapat dituntut daripada sumber lain.
c. Contohnya, jika anda mempunyai polisi kemalangan diri sedia ada yang dikeluarkan oleh syarikat A dengan had perlindungan sebanyak RM500, dan anda telah melanggan GoInsure 3, anda boleh menuntut perbelanjaan perubatan akibat sebarang kemalangan (contoh jika jumlahnya adalah RM900) yang ditanggung oleh anda dengan cara berikut:
- RM500 daripada polisi kemalangan diri di bawah syarikat A; dan
- Baki RM400 daripada Chubb di bawah GoInsure 3.
Tuntutan untuk faedah kematian/kecacatan/perkabungan akibat kemalangan
GoInsure 3 anda akan ditamatkan serta-merta selepas pembayaran dibuat oleh Chubb untuk faedah kematian akibat kemalangan atau faedah hilang upaya kekal.
Tuntutan untuk faedah-faedah lain
GoInsure 3 tidak akan ditamatkan selepas pembayaran faedah yang dijelaskan oleh Chubb.
Tuntutan akan berdasarkan penggantian untuk setiap kemalangan dan tidak boleh melebihi jumlah yang dijamin.
Sebagai contoh, jika anda melanggan GoInsure 3 dan anda telah menerima rawatan perubatan dengan jumlah kos RM 400 untuk kecederaan badan akibat kemalangan, anda boleh mengemukakan tuntutan dengan jumlah maksimum RM 400 sahaja yang merupakan kos sebenar perbelanjaan perubatan. Dalam kes ini, jumlah tuntutan sebenar akan lebih rendah daripada jumlah yang diinsuranskan sebanyak RM 500 untuk perbelanjaan perubatan akibat kemalangan, untuk setiap kemalangan di bawah GoInsure 3.
Sekiranya tuntutan anda boleh dibayar di bawah GoInsure 3, Chubb akan menjelaskan pembayaran faedah dalam masa 14 hari bekerja dari hari tuntutan diluluskan. Ini tertakluk kepada penerimaan dokumentasi dan maklumat yang penuh dan lengkap oleh Chubb.
Anda mesti menyerahkan semua tuntutan terus ke Chubb dengan memuat turun borang tuntutan di www.chubb.com/my-goinsure dan hantarkan borang yang lengkap melalui e-mel ke Chubb di goinsure.MY@chubb.com.
Anda boleh menghubungi Talian Khidmat Pelanggan Chubb di 03-20583198 dari jam 8.30 pagi hingga 5.15 petang pada hari bekerja atau e-mel di goinsure.MY@chubb.com.
Tidak. Ia akan tamat secara automatik selepas akaun U Mobile anda ditamatkan.
Setelah GoInsure 3 ditamatkan, anda berhak untuk menerima perlindungan sehingga tamat tempoh perlindungan GoInsure 3 yang ditamatkan tersebut.
Contohnya, jika GoInsure 3 anda berkuatkuasa pada 1 May 2020 dan akaun U Mobile anda ditamatkan pada 7 May 2020, anda akan terus menerima perlindungan di bawah GoInsure 3 sehingga 31 May 2020, iaitu tarikh tamat tempoh perlindungan GoInsure 3.
Anda boleh mengemukakan tuntutan selepas GoInsure 3 dibatalkan atas sebab kemalangan yang berlaku dalam tempoh perlindungan, tertakluk pada had tuntutan anda.
U Mobile atau Chubb berhak untuk menolak langganan/ pembaharuan dari mana-mana pihak peserta tanpa memberikan alasan.
Untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi Talian Khidmat Pelanggan U Mobile di 6018-388 1318 atau menghubungi Talian Khidmat Pelanggan Chubb di 03-20583198 dari 8.30 pagi hingga 5.15 petang pada hari bekerja atau hantarkan e-mel ke goinsure.MY@chubb.com.
Premium GoInsure 3 adalah termasuk ST seperti yang diperuntukkan di bawah Akta Cukai Perkhidmatan 2018 yang berjumlah 8% dan berkuat kuasa mulai 1 Mac 2024.
Sila rujuk www.chubb.com/my-en/public-information-disclosure/sales-services-tax-sst.html
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}