
Pelan Pascabayar
Nikmati sehingga 1000GB data 5G dengan pelan U Postpaid baharu kami. Ketahui lebih lanjut!
Pelan prabayar U25, U35 dan U40 ialah perkhidmatan langganan pelan prabayar yang memberikan data dan panggilan untuk telefon mudah alih anda. Tempoh sah untuk kesemua pelan ini adalah selama 30 hari dan anda memerlukan talian prabayar yang aktif untuk menikmati pelan ini.
|
Prabayar U25 |
Prabayar U35 |
Prabayar U40 |
Data |
Tanpa Had (FUP 30GB) |
Tanpa Had (FUP 100GB) |
Tanpa Had (FUP 100GB) |
Panggilan |
Tanpa Had (Semua Rangkaian) |
Tanpa Had (Semua Rangkaian) |
Tanpa Had (Semua Rangkaian) |
Kelajuan |
3Mbps |
6Mbps |
6Mbps |
Hotspot |
- |
3GB |
Tanpa Had |
Ekstra | 30 Jam 4G/5G Speed Booster Harian (1 jam/hari) | Unlimited 5G Weekends | Unlimited 5G Weekends |
Anda boleh mengaktifkan Prabayar U25, U35 & U40 melalui salah satu langkah berikut:
1. Aplikasi MyUMobile
Langkah 1: Buka Aplikasi MyUMobile
Langkah 2: Pilih Add-Ons
Langkah 3: Pilih Pelan U yang anda inginkan
2. UMB
Langkah 1: Dail *118#
Langkah 2: Pilih Pelan U yang anda inginkan
Langkah 3: Sahkan langganan anda.
Sila pastikan anda mempunyai baki kredit yang mencukupi sebanyak RM25, RM35 atau RM40 untuk mengaktifkan pelan Prabayar U25, U35 atau U40.
Tidak. Semua Panggilan Tanpa Had tersedia untuk kegunaan domestik sahaja. Kadar nilai IDD dan caj perantauan dikenakan.
30 Jam Speed Booster 4G/5G Percuma membolehkan anda menikmati kelajuan 4G/5G selama 1 jam sehari, atau 30 jam dalam sebulan.
Anda boleh menebus 1 jam Speed Booster setiap hari daripada aplikasi MyUMobile. Speed Booster akan diaktifkan serta-merta selepas ditebus. Anda akan menikmati kelajuan 4G atau 5G berdasarkan rangkaian yang tersedia di kawasan anda.
Penebusan harian diperlukan.
Unlimited 5G Weekends membolehkan anda nikmati kelajuan sehingga 4G/5G pada setiap hujung minggu (Sabtu dan Ahad).
Anda boleh menebus Unlimited 5G Weekends daripada aplikasi MyUMobile pada bila-bila masa. Walau bagaimanapun, kelajuan 4G/5G hanya boleh digunakan dari 00:00 Sabtu hingga 23:59 Ahad. Anda akan menikmati kelajuan 4G atau 5G berdasarkan rangkaian terbaik yang tersedia di kawasan anda.
Penebusan mingguan diperlukan.
Kelajuan anda akan kekal pada 512kbps. Untuk menikmati kelajuan tanpa had selepas mencapai FUP, anda boleh langgan booster berkelajuan pantas kami atau melanggan semula pelan Prabayar U25, U35 atau U40.
Semua pelanggan Pelan Prabayar 5G baharu boleh melanggan pelan data ini. Semua pek dengan kadar pelan yang lama seperti Unlimited Funz, Prabayar Power atau pelanggan Broadband boleh menaik taraf kepada Pelan Prabayar 5G melalui App MyUMobile atau UMB (dail *118#).
Data tanpa had pada Prabayar U25 adalah untuk kegunaan peribadi dan tidak disertakan dengan kuota hotspot. Untuk menikmati hotspot, anda boleh memilih Prabayar U35 (3GB hotspot) atau Prabayar U40 (hotspot tanpa had). Sebagai alternatif, anda boleh melanggan Hotspot Booster kami pada harga RM5/30 hari di sini.
Pelan Prabayar U40 disertakan dengan hotspot 3GB berkelajuan tinggi, diikuti dengan hotspot tanpa had pada 6Mbps.
FUP 100GB boleh digunakan untuk kedua-dua hotspot tanpa had dan penggunaan data mudah alih secara kolektif. Apabila melepasi FUP, anda masih boleh menikmati hotspot dan data mudah alih tanpa had pada kelajuan tetap 512kbps.
Tiada had kuota data untuk Prabayar U25, U35 dan U40. Anda akan kekal terhubung walaupun selepas mencapai had mengikut Fair Usage Policy kami.
Pelan prabayar U25, U35 dan U40 disertakan dengan Fair Usage Policy (FUP). Apabila mencapai had FUP, pengguna akan dimaklumkan tentang kelajuan yang akan dikurangkan sebanyak 512kbps sehingga tamat tempoh pelan. FUP bagi Prabayar U25 ialah 30GB dan Prabayar U35 & U40 ialah 100GB. Tiada had kuota untuk kelajuan yang dikurangkan. Kelajuan yang dikurangkan masih membolehkan pengalaman pengguna yang baik untuk strim video pada definisi standard, aplikasi media sosial, aplikasi muzik, layari internet, dan sebagainya.
Ya. Anda akan menerima mesej (SMS) untuk peringatan, dua hari dan sehari sebelum tarikh pembaharuan automatik.
Ya. Anda akan menerima notifikasi SMS mengenai status langganan anda.
Jika langganan anda gagal diperbaharui secara automatik, ia mungkin kerana baki akaun anda tidak mencukupi atau akaun anda berada dalam tempoh pasif. Sistem akan cuba memperbaharui langganan sekali lagi selepas 24 jam.
Ya, anda boleh dail: *118# untuk menghentikan perkhidmatan pembaharuan automatik.
Maaf, anda tidak boleh melanggan atau perbaharui semasa tempoh pasif.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Twit pertanyaan anda dan kami akan berhubung dengan anda secepat mungkin.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}