
Pelan Pascabayar
Nikmati sehingga 1000GB data 5G dengan pelan U Postpaid baharu kami. Ketahui lebih lanjut!
Anda boleh membuat aduan menerusi saluran berikut:
Aduan Bukan Berkaitan Rangkaian
Untuk aduan ini, anda perlu memberikan nombor telefon dan penerangan tentang isu yang dihadapi.
Aduan Bukan Berkaitan Rangkaian
Jika anda menghadapi isu ini, anda dinasihatkan untuk membuat penyelesaian pada peranti anda dengan mengikuti langkah berikut:
Sekiranya isu berterusan, anda dikehendaki menyediakan maklumat berikut untuk penyiasatan:
Perakuan
Anda akan menerima perakuan bahawa aduan anda telah difailkan
Memahami Aduan Anda
U Mobile akan menilai sama ada maklumat yang diberikan adalah mencukupi untuk siasatan lanjut. Perkhidmatan Pelanggan kami akan menghubungi anda secara terus sekiranya terdapat maklumat lanjut lain yang diperlukan. Sila pastikan anda boleh dihubungi melalui mod komunikasi yang dinyatakan supaya kami dapat memastikan aduan anda dilayan dengan segera. Aduan yang difailkan akan ditutup jika Khidmat Pelanggan kami gagal mendapat maklumat yang diperlukan selepas 3 percubaan untuk menghubungi anda tidak mendapat maklum balas dari pihak pengadu. Walau bagaimanapun, jika isu masih berterusan, anda dikehendaki membuat aduan baharu kepada kami dengan maklumat yang diperlukan, seperti yang dinyatakan di atas.
Penyiasatan dan Penemuan
U Mobile akan melakukan penyiasatan sebaik sahaja maklumat mandatori dikongsi. Perkhidmatan Pelanggan kami akan menghubungi anda untuk memaklumkan penemuan dan penyelesaian selepas aduan dikemukakan.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Twit pertanyaan anda dan kami akan berhubung dengan anda secepat mungkin.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}