iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
WiFi Calling membolehkan anda menggunakan nombor U Mobile sedia ada untuk membuat dan menerima panggilan menggunakan sambungan WiFi. Hotspot WiFi anda secara efektif menjadi menara rangkaian U Mobile. Nikmati penjimatan hebat semasa di luar negara dan memanggil nombor Malaysia dengan kadar panggilan tempatan, tanpa bayaran perantauan tambahan.
Kebanyakan peranti dan telefon boleh menyokong WiFi Calling. Sila semak dengan pengeluar peranti atau telefon untuk keserasian.
Ya, boleh. Anda perlu mengemas kini perisian iOS terkini dan pasang "pakej pembawa" terkini. Untuk memasang "pakej pembawa", pergi ke Settings > General > About > Install.
Semua pelanggan pelan pascabayar dan prabayar U Mobile layak untuk WiFi Calling, dengan syarat pelan mudah alih anda menyokong "panggilan suara". Ia tidak tersedia untuk pelan "data sahaja" seperti Postpaid MB.
Anda hanya perlukan rangkaian WiFi peribadi atau awam yang disambungkan ke Internet. Walau bagaimanapun, LAN tanpa wayar yang disyorkan adalah 802.11n atau 802.11ac kerana ia memberikan sambungan kualiti data yang lebih baik.
Ya, kad SIM U Mobile yang sah dan aktif diperlukan. Sekiranya talian anda dihalang, ditangguhkan atau dihentikan, anda tidak akan dapat membuat panggilan. Sekiranya anda mempunyai telefon dwi SIM, sila masukkan SIM U Mobile dalam Slot 1.
Anda boleh cuba set semula WiFi Calling. Sekiranya masih tidak berfungsi, cuba langkah berikut:
Langkah 1: Sambungkan ke rangkaian WiFi yang berbeza dengan isyarat yang lebih kuat
Langkah 2: Matikan dan hidupkan semula WiFi Calling
Langkah 3: Matikan dan hidupkan semula telefon.
Nota: Beberapa rangkaian syarikat mungkin menyekat WiFi Calling. Sekiranya ini berterusan, hubungi operator rangkaian anda untuk mendapatkan bantuan.
Terdapat beberapa kemungkinan:
WiFi Calling memerlukan kekuatan isyarat Wi-Fi yang mencukupi sebelum memulakan sambungan automatik ke WiFi Calling. Beralih ke kawasan di mana sambungan isyarat lebih kuat.
Sekiranya rangkaian WiFi mempunyai portal tawanan (Cth. Starbucks yang memerlukan log masuk), anda mungkin perlu melancarkan pelayar dan log masuk ke rangkaian dengan nama pengguna/kata laluan yang disediakan.
Untuk rangkaian WiFi awam, pembekal mungkin mempunyai polisi untuk menyekat perkhidmatan WiFi Calling.
Anda tidak perlu mendaftar untuk perkhidmatan IDD atau IR untuk menggunakan perkhidmatan WiFi Calling ketika berada di luar negara dan mahu membuat panggilan ke Malaysia. Walau bagaimanapun, jika anda perlu membuat panggilan IDD, anda perlu mengaktifkan perkhidmatan IDD.
Untuk membuat panggilan ke luar negara tanpa menggunakan perkhidmatan WiFi Calling, anda juga perlu mengaktifkan perkhidmatan IR.
Tidak, anda tidak akan dikenakan bayaran untuk panggilan masuk semasa menggunakan WiFi Calling di luar negara.
Ya, panggilan WiFi anda akan terputus jika anda keluar dari kawasan liputan WiFi. Anda kemudian perlu membuat panggilan lain ketika kembali di kawasan liputan WiFi.
Ya, anda boleh membuat panggilan ke apa-apa nombor melalui U Mobile WiFi Calling seperti biasa.
Ya, anda boleh mengakses menu *118# semasa menggunakan WiFi Calling. Tetapi jika anda mempunyai masalah untuk mengakses menu, matikan WiFi Calling dan cuba lagi.
Ya, anda boleh menghantar SMS walaupun disambungkan ke Panggilan WiFi. Tetapi, SMS akan dihantar melalui rangkaian mudah alih anda dan bukannya rangkaian WiFi yang disambungkan.
Kami berusaha untuk membolehkan SMS dihantar melalui rangkaian WiFi. Sila layari semula laman web kami di u.com.my/wificalling untuk maklumat dan kemas kini terkini.
Nombor perkhidmatan kecemasan 112 dan 999 disalurkan melalui perkhidmatan rangkaian mudah alih biasa anda. Sekiranya anda menghidupkan WiFi Calling dan perkhidmatan selular tidak tersedia, panggilan kecemasan akan menggunakan WiFi Calling untuk mengarahkan anda ke nombor perkhidmatan kecemasan Malaysia.
Apabila telefon anda disambungkan ke hotspot WiFi, panggilan yang anda buat akan dihantar ke rangkaian U Mobile melalui internet. Dari sini, U Mobile akan menghubungkan panggilan anda ke penerima.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}