iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Untuk membeli pelan Prabayar, pelanggan mesti:
i. Log masuk ke mana-mana Saluran Online yang mengambil bahagian
ii. Pilih pelan Prabayar yang ingin dilanggan
iii. Masukkan nombor telefon dan buat pembayaran yang diperlukan
iv. SMS pengesahan akan dihantar oleh U Mobile kepada anda untuk mengesahkan langganan yang berjaya
Pelan Mingguan: GX12
Pelan Bulanan: GX30, UMI30, UMI36, UMI50, GT30, GX38
Sekiranya anda sudah melanggan data atau pelan panggilan sedia ada, pembelian pelan Prabayar baharu akan mengganti data atau pelan panggilan sedia ada. Segala kuota atau minit yang tidak digunakan akan hilang.
Cth. Segala kuota dan minit yang tidak digunakan untuk UMI 50 sedia ada akan hilang apabila UMI 30 dibeli. Anda hanya berhak mendapat data dan minit UMI terkini yang dibeli.
Ada 2 senario:
- Sekiranya pembayaran diterima tetapi pengesahan gagal, bank akan menghantar pengembalian dana ke akaun bank pelanggan dalam masa 3 hari bekerja.
- Sekiranya, pada bila-bila masa, langganan gagal disebabkan oleh keadaan yang tidak dijangka, akaun pelanggan akan dikreditkan secara automatik dengan jumlah tambah nilai dan disarankan untuk melanggan secara manual melalui aplikasi mudah alih U Mobile, UMB 118 atau SMS.
Saluran online - hanya 1 langkah diperlukan iaitu pembelian dan langganan akan dilakukan secara automatik dari bahagian belakang.
Saluran lain - 2 langkah diperlukan iaitu pembelian tambah nilai dan melanggan pelan secara manual oleh pelanggan.
Ya. Anda akan menerima notifikasi SMS mengenai status langganan. Sebagai alternatif, anda boleh menyemak status pelan yang dibeli melalui aplikasi mudah alih UMB 118 atau aplikasi U Mobile.
Tiada perbezaan. Tawaran pelan adalah sama. Anda boleh merujuk laman web U Mobile iaitu https://www.u.com.my/plans/prepaid/unlimited-mobile-internet atau https://www.u.com.my/plans/gilerunlimited/prepaid.
Ya. Anda boleh membeli pelan Prabayar untuk keluarga/rakan melalui saluran online.
Anda boleh merujuk laman web U Mobile kami untuk pengumuman senarai saluran online yang akan menawarkan perkhidmatan ini dari semasa ke semasa.
Individu bukan warganegara Malaysia tidak layak untuk tawaran ini. Mereka perlu menambah nilai & melanggan secara manual melalui aplikasi UMB 118 atau MyUMobile.
Sekiranya anda melanggan pelan Prabayar untuk pihak ketiga, anda bertanggungjawab sepenuhnya untuk memberitahu pihak ketiga bahawa anda melanggan rancangan Prabayar bagi pihaknya. U Mobile tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang aduan yang dibuat oleh pihak ketiga.
Langganan anda akan diperbaharui secara automatik (tertakluk pada baki minimum dalam akaun prabayar untuk memperbaharui pelan UMI) berdasarkan tarikh pengaktifan perkhidmatan pertama. Anda akan menerima notifikasi SMS 2 hari dan 1 hari sebelum pembaharuan automatik selesai, dan SMS lain apabila langganan berjaya diperbaharui.
Ya, anda boleh membeli pelan itu melalui semua saluran online yang mengambil bahagian.
Anda boleh menghubungi Talian Khidmat Pelanggan kami di 018 388 1318 atau 1318 dari nombor U Mobile anda.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}