iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
U Prepaid Borneo 20 adalah perkhidmatan langganan Prabayar untuk data dan panggilan mudah alih direka khas untuk Sabah, Sarawak & Labuan. Ianya sah untuk 30 hari dan sambungan Prabayar harus kekal aktif untuk anda menggunakan perkhidmatan yang disediakan.
U Prepaid Borneo 20 |
|
---|---|
Data (GB) |
2,000GB (5G) + 120GB (4G) |
Kelajuan (Mbps) |
Tanpa Had |
Hotspot (GB) |
Tanpa Had |
Panggilan Tempatan |
Tanpa Had |
Anda boleh langgan U Prepaid Borneo 20 pada harga RM15/bln. Ini adalah tawaran pengenalan sehingga harga baharu dimaklumkan.
Kesemua penggunaan data untuk U Prepaid Borneo 20 (termasuk penggunaan hotspot) diterangkan dalam jadual di bawah:
Lokasi Penggunaan Data | Kuota Data Kelajuan Pantas |
---|---|
Sabah, Sarawak & Labuan |
2,000GB (5G) + 110GB (4G) |
Seluruh negara |
10GB (5G/4G) |
Setelah kuota data habis, pengguna akan dimaklumkan bahawa mereka akan melayari pada kelajuan 512kbps sehingga pelan Data tamat tempoh.
Tiada had kuota semasa pelayaran pada 512kbps. Kelajuan tersebut masih membolehkan pengguna menstrim video pada definisi biasa, membuka aplikasi media sosial, aplikasi muzik, melayari internet dan lain-lain.
Ya, boleh. Tapi, perlu diingatkan bahawa U Prepaid Borneo 20 direka untuk kegunaan di Sabah, Sarawak atau Labuan. Rujuk senario di bawah:
Jika anda menetap di luar Sabah, Sarawak atau Labuan (cth, Semenanjung Malaysia), anda disarankan untuk melanggan Pelan U Prepaid.
Anda boleh melanggan ia menerusi platform berikut:
1. MyUMobile App
Langkah 1: Buka MyUMobile App
Langkah 2: Pilih “Add-Ons”
Langkah 3: Pilih tab “Monthly” dan pilih pelan U Prepaid Borneo 20
2. UMB
Langkah 1: Dail *118#
Langkah 2: Pilih U Prepaid Borneo 20
Langkah 3: Sahkan langganan anda
3. eShop
Langkah 1: Layari Kedai Dalam Talian U Mobile
Langkah 2: Pilih jenis SIM & pelan U Prepaid Borneo 20
Langkah 3: Pengesahan & Pembayaran
Pastikan anda mempunyai baki kredit yang mencukupi dalam akaun anda untuk melanggan U Prepaid Borneo 20.
Hanya pelanggan Pelan Kadar Prabayar Sedia-5G yang dapat melihat & melanggan U Prepaid Borneo 20.
Pelanggan yang telah melanggan Pelan Kadar sebelumnya (cth, Unlimited FUNZ, Unlimited Power, Power Prepaid) perlu menaik taraf ke Pelan Kadar Prabayar Sedia-5G menerusi MyUMobile App untuk melihat & melanggan U Prepaid Borneo 20. Ikuti langkah berikut:
Langkah 1: Buka MyUMobile App & klik bar menu yang berada hujung atas sebelah kiri.
Langkah 2: Klik nama pelan (cth, Unlimited FUNZ, Unlimited Power, Power Prepaid) yang berada di bawah nama & nombor telefon.
Langkah 3: Klik ‘Switch Plan’.
Langkah 4: Klik pada ‘Switch my Prepaid Plan’ dan sahlan pembelian anda.
Ya, U Prepaid Borneo 20 datang dengan Hotspot Tanpa Had, tetapi ia tertakluk kepada kuota data 2,000GB (5G) + 120GB (4G). Setelah kuota data habis, pengguna akan dimaklumkan bahawa mereka akan melayari pada kelajuan 512kbps sehingga pelan Data tamat tempoh.
Anda akan mendapatkan Data Hotspot Kelajuan 5G/4G Tanpa Batas. Penggunaan Data Hotspot akan diambil daripada had kuota data 2,000GB (5G) + 120GB (4G). Apabila mencapai had, kelajuan akan menjadi 512 kbps sehingga pelan data tamat tempoh.
Setelah melanggan U Prepaid Borneo 20, secara automatik anda layak untuk nikmati rangkaian 5G U Mobile jika ada dalam kawasan liputan 5G dan mempunyai peranti 5G.
Jika anda di luar kawasan liputan 5G atau tidak mempunyai peranti 5G, anda masih boleh nikmati sambungan 4G yang lancar bersama rangkaian U Mobile.
Tiada had kuota data untuk U Prepaid Borneo 20. Anda akan terus berhubung walaupun anda telah mencapai had kuota data. Setelah mencapai had, anda masih boleh menggunakan hotspot dan data mudah alih tanpa had pada kelajuan 512kbps.
Ya. Anda akan menerima mesej (SMS) untuk peringatan, dua hari dan sehari sebelum tarikh pembaharuan automatik anda.
Ya. Anda akan menerima notifikasi SMS mengenai status langganan anda.
Jika langganan anda gagal diperbaharui secara automatik, ia mungkin kerana baki akaun anda tidak mencukupi atau akaun anda berada dalam tempoh pasif. Sistem akan cuba memperbaharui langganan sekali lagi selepas 24 jam.
Ya, anda boleh dail: *118# untuk menghentikan perkhidmatan pembaharuan automatik.
Tidak, anda tidak boleh melanggan U Prepaid Borneo 20 semasa status kesahan akaun anda adalah Pasif. Sila tambah nilai untuk kekal aktif untuk melanggan atau memperbaharui secara automatik.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}