iPhone 16
Penjimatan & fleksibiliti yang tiada tandingan untuk iPhone 16 anda melalui pelan U Postpaid baharu. Nikmati ansuran 0% dengan U PayLater. Daftar hari ini!
Pelan Data Harian dan Mingguan 5G ialah perkhidmatan langganan Prabayar untuk data yang bertempoh sah selama 1 hari atau 7 hari. Talian Prabayar anda mesti kekal aktif untuk menggunakan pelan Data ini.
Pelan Data Mingguan | Harga | Kuota Internet | FUP | Kuota Panggilan | Hotspot | Tempoh Sah |
---|---|---|---|---|---|---|
Tanpa Had RM15/7 Hari | RM15 | Tanpa Had @ 6Mbps | 25GB | Tanpa Had | Tanpa Had @ 6Mbps | 7 Hari |
Kelajuan Pantas 20GB (RM15/7 Hari) | RM15 | 20GB | n/a | n/a | Ada, guna daripada kuota 20GB | 7 Hari |
Kelajuan Pantas 10GB (RM12/7 Hari) | RM12 | 10GB | n/a | n/a | Ada, guna daripada kuota 10GB | 7 Hari |
Pelan Data Harian | Harga | Kuota Internet | Hotspot | Tempoh Sah |
---|---|---|---|---|
Kelajuan Pantas 10GB (RM6/24 Jam) | RM6 | 10GB | Ada, guna daripada kuota 10GB | 24 Jam |
Kelajuan Pantas 1GB (RM3/24 Jam) | RM3 | 1GB | Ada, guna daripada kuota 1GB | 24 Jam |
Semua pengguna Prabayar U Mobile yang aktif boleh membeli pelan-pelan ini. Tiada syarat diperlukan.
Anda boleh melanggan melalui langkah di bawah:
1. MyUMobile App
Langkah 1: Buka MyUMobile App
Langkah 2: Pilih “Add-Ons”
Langkah 3: Pilih tab “Daily & Weekly” dan pilih pelan yang ingin dilanggan
2. UMB
Langkah 1: Dail *118#
Langkah 2: Pilih pelan yang ingin dilanggan
3. eShop
Langkah 1: Layari Kedai Dalam Talian U Mobile
Langkah 2: Pilih jenis SIM & jenis Pelan Mingguan yang anda inginkan
Langkah 3: Pengesahan & Pembayaran
Sila pastikan baki akaun Prabayar anda mencukupi dan akaun Prabayar adalah aktif untuk pengaktifan yang berjaya.
Anda boleh melanggan melalui langkah di bawah:
MyUMobile App
Langkah 1: Buka MyUMobile App
Langkah 2: Pilih Add-ons
Langkah 3: Pilih tab Data Harian & Mingguan dan pilih pelan yang ingin dilanggan
UMB
Langkah 1: Dail *118#
Langkah 2: Pilih pelan yang ingin dilanggan
Sila pastikan baki akaun prabayar anda mencukupi dan pelan prabayar adalah aktif untuk pengaktifan yang berjaya.
Pelan Harian hanya sah untuk penggunaan sekali sahaja dan tidak akan diperbaharui secara automatik manakala Pelan Mingguan akan diperbaharui secara automatik jika anda mempunyai baki yang mencukupi dalam akaun Prabayar anda.
Percubaan untuk pembaharuan akan dilakukan untuk dua kali sahaja . Percubaan pertama adalah selepas tamat tempoh (baki data akan dibawa dan ditambah ke pelan baharu); percubaan kedua akan dilakukan dalam masa 24 jam selepas tamat tempoh (baki data tidak boleh digunakan lagi dibawa ke hadapan).
Anda boleh dail *118# untuk menguruskan perkhidmatan langganan anda
Ya, pelan-pelan ini boleh ditambah. Jika anda membeli pelan yang sama, kuota data yang tidak digunakan akan dikumpulkan, dan tarikh luputnya akan dilanjutkan ke tempoh sah yang terbaru.
Ya. Penggunaan data anda akan terlebih dahulu menggunakan pelan dengan tempoh sah yang paling pendek.
Ya. Data Pelan Harian atau Mingguan anda akan digunakan terlebih dahulu sehingga kuotanya habis atau tamat tempoh, sebelum menggunakan data daripada Pelan Bulanan anda.
Tiada had kelajuan untuk Pelan Harian dan Mingguan 5G jadi anda akan mengalami kelajuan 5G/4G Tanpa Batas.
Ya, anda akan dimaklumkan melalui SMS apabila kuota anda hampir habis. Anda juga boleh semak penggunaan pada bila-bila masa melalui MyUMobile App.
Anda boleh menyemak penggunaan data melalui langkah ini:
MyUMobile App
Langkah 1: Buka MyUMobile App
Langkah 2: Klik pada "Lihat Semua Butiran Penggunaan”
UMB
Dail *118#
Penggunaan data akan diambil daripada pelan data milik anda yang sedia ada. Jika tidak mempunyai sebarang pelan data aktif, penggunaan data anda akan diambil daripada internet asas 1GB atau caj PAYU akan dikenakan bergantung pada Pelan Kadar Prabayar anda.
Apabila mencapai had FUP, pengguna akan dimaklumkan bahawa mereka akan melayari internet pada kelajuan yang dikurangkan kepada 512kbps sehingga pelan tamat. Tiada had kuota untuk kelajuan yang dikurangkan. Kelajuan yang dikurangkan masih membolehkan pengalaman pengguna yang baik untuk strim video pada definisi standard, aplikasi media sosial, aplikasi muzik, layari internet, dan sebagainya.
Tidak. Panggilan Tanpa Had hanya tersedia untuk penggunaan domestik sahaja. Kadar IDD standard dan caj perayauan akan dikenakan.
Ya, Pelan Harian & Mingguan disertakan dengan Hotspot. Ia akan digunakan daripada kuota data pelan Harian atau Mingguan yang anda langgan sehingga kuota habis digunakan atau pelan tamat tempoh.
Anda akan menikmati kelajuan 5G/4G Tanpa Batas. Penggunaan Data Hotspot akan diambil daripada had kuota data pelan Harian atau Mingguan yang anda langgan.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Ada pertanyaan? DM sahaja kami!
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}