
U Home 5G x sooka VIP
Dapatkan kelajuan 5G pantas dan sukan langsung eksklusif dengan Pakej U Home 5G x sooka VIP kami. Nikmati hiburan di rumah keluarga anda - cuma klik di sini!
Creditshare adalah perkhidmatan yang membolehkan pelanggan Prabayar meminta atau memindahkan kredit kepada pelanggan prabayar lain.
Perkhidmatan ini hanya tersedia untuk pelanggan Prabayar U Mobile.
Pelanggan Prabayar U Mobile yang aktif layak untuk melakukan pemindahan kredit menggunakan perkhidmatan CreditShare.
Pelanggan prabayar aktif dan tidak aktif layak menerima kredit.
Ya. Anda akan dikenakan bayaran perkhidmatan RM0.50 setiap kali melakukan pemindahan kredit, dan bayaran perkhidmatan RM0.20 apabila anda menerima kredit melalui perkhidmatan ini.
Anda perlu mempunyai baki kredit minimum sebanyak RM1 selepas memindahkan kredit dan yuran perkhidmatan ditolak.
Anda boleh memindahkan atau meminta yang berikut:
Jumlah pemindahan minimum adalah RM3 dan jumlah pindahan maksimum adalah RM10.
Anda boleh memindahkan sehingga RM10/hari atau RM100/bulan.
Anda boleh menerima sehingga RM30/hari atau RM100/bulan.
Anda boleh memindahkan kredit sehingga RM10/hari atau RM100/bulan.
Anda boleh meminta kredit sehingga RM30/hari atau RM100/bulan.
Anda boleh membuat pemindahan atau meminta kredit melalui:
Tidak boleh. Tetapi anda boleh meminta kredit melalui UMB dan Aplikasi MyUMobile.
Baki CreditShare anda boleh digunakan untuk perkhidmatan di bawah sahaja:
Anda akan dicaj jika anda menggunakan SMS untuk melanggan perkhidmatan CreditShare semasa perayauan. Caj bergantung pada negara perayauan dan pengendali yang anda pilih. Untuk senarai penuh, sila rujuk di sini.
Anda tidak boleh melanggan U Data Roam jika anda tidak mempunyai kredit yang mencukupi dalam baki kredit utama anda kerana caj U Data Roam hanya boleh ditolak daripada baki kredit utama. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk di sini.
Ya, dail sahaja *118*3*7*3# untuk menggunakan perkhidmatan ini. Sebagai alternatif, anda boleh melanggan melalui Aplikasi MyUMobile, atau pastikan anda merayau dengan rakan perantauan kami.
Ya, boleh. Akaun anda akan aktif untuk jangka masa tertentu, bergantung pada jumlah kredit yang diterima. Walau bagaimanapun, jika anda menggunakan Unlimited Funz, anda tidak akan dapat menikmati data tanpa had percuma untuk aplikasi permainan, sosial dan pemesejan.
Ya, boleh. Tempoh sah akaun anda akan mengikut kesahan terpanjang. Sekiranya anda menerima pemindahan kredit yang memberi anda tempoh kesahan lebih besar daripada tempoh sah yang tinggal, maka tempoh sah baharu akan bermula dari tarikh pemindahan dan berlanjutan untuk berapa hari mengikut pemberian kredit. Jika tidak, tidak akan ada perubahan pada tarikh luput.
Contohnya, akaun anda sah sehingga 30 Jun. Sekiranya anda menerima pemindahan kredit RM5 pada 29 Jun, tarikh luput baru anda adalah 4 Julai.
Ya, dail *118*3*7*3# untuk menyemak baki CreditShare. Anda juga boleh menyemak baki melalui Aplikasi MyUMobile. Terdapat dua jenis baki kredit yang ditunjukkan:
Baki kredit prabayar utama
Baki CreditShare
Tidak boleh. Perkhidmatan ini hanya terbuka untuk pelanggan Prabayar U Mobile.
Bagi setiap nombor Prabayar, anda dibenarkan untuk memindahkan kredit sehingga jumlah maksimum RM100/bulan atau RM10/hari, yang mana terdahulu.
Baki CreditShare anda akan dilucutkan setelah anda menukar pelan.
UMB anda mungkin memaparkan 5 nombor telefon terbaharu daripada pemindahan dan permintaan CreditShare yang berjaya. Hanya perlu pilih sama ada untuk memindahkan atau meminta kredit dan pilih nombor telefon yang anda ingin lakukan transaksi CreditShare daripada senarai. Anda juga boleh memadam nombor dalam senarai dengan memilih “Clear List”.
Jika anda memerlukan bantuan lanjut, anda boleh hubungi kami melalui saluran berikut.
MyUMobile App
Hubungi kami melalui MyUMobile App.
Hantarkan mesej anda melalui Messenger.
Twit pertanyaan anda dan kami akan berhubung dengan anda secepat mungkin.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}